l

کمپانی فرانسوی میشلن با چشم اندازی متفاوت اقدام به ساخت لاستیک های کاملا متفاوت از  چیزی که تا کنون دیده ایم با اسقاده از پرینت سه بعدی نموده است. این تایرها با موا د اولیه ای از تایر وچوب ساخته شده است. لاستبک هایی که این شرکت در روز معرفی از آنها پرده برداری کرد به رنگ آبی و به همراه نور پردازی های بسیار زیبایی بودند. آنها ادعا داشته اند که دو سال آینده اقدام به تولید انبوه این محصول خواهند نمود. این شرکت موفق شده است که با معرفی تایرهای جدید توجهات خیلی زیادی را به خود جلب نماید. از ویژگی این تایر ها میتوان به ظاهر اسقنج مانند آن اشاره داشت.

تایرهای چوبی زیست تخریب پذیر ساخته شده با پرینت سه بعدی

این تایر ها توجه دوستداران محیط زیست را هم به خود جلب نموده است به این خاطر که لاستیک ها از مواد زیست تخریب پذیر تشکیل شده اند و به سرعت میتوانند تجزیه شوند. به همین علت آسیبی هم به محیط زیست وارد نخواهند کرد. در تولید این تایرها تنها از ۲۰ درصد نفت استفاده شده است و باقی این محصول از چوب و کاغذ ساخته شده است. این در حالی است در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد لاستیک ها را نفت تشکیل داده است و تجریه شدن آنها میلیون ها سال زمان خواهد برد. اما سوال چالش برانگیزی هم در این زمینه وجود دارد این است که اگر این تایر ها تجزیه پذیر هستند چطور میتوان تضمین کرد که در حین استفاده تحزیه نشوند؟

پرینت سه بعدی لاستیک زیست تخریب پذیر

ساختار منحصر به فرد این تایرها از طبیعت و رشد گیاهان الگو برداری شده است و همچنین نیاز به باد کردن ندارند. یکی از جالب ترین ویژگیها این است که میتوان سطح رویی آنها را به راحتی پرینت سه بعدی نمود. یعنی در صورتی که قصد سفر به یک منطقه جنگلی یا برفی  داشته باشید خواهید توانست تایرها را با استفاده از پرینت سه بعدی به شکل دلخواه خود در بیاورید و دیگر نیازی نیست که با صرف هزینه به خرید دوباره تایر برای خودرو خود بپردازید.

درست است ظاهر تایرهای ساخته شده با پرینت سه بعدی بسیار متفاوت است و شاید تصور اینکه روزی این تایرها را روی ماشین مشاهده کینم خیلی سخت است اما باید توجه داشت که آینده تکنولوژی ها با همین ایده ها و خلاقیت ها شکل میگیرد و همین ایده ها هستند که آینده را میسازند.

 

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *